معرفی کتاب | آرزوهای گمشده‌ی مرد کلاه دودی
  • کد مطالب: ۱۴۱۳۹۶
  • /
  • ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۷

معرفی کتاب | آرزوهای گمشده‌ی مرد کلاه دودی

مرد کلاه‌دودی مرد عجیب و غریبی بود. او سال‌ها یک خواب درست و حسابی نکرده بود و حتی نخوابیده بود. او شب و روز کار می‌کرد.

هانیه وهابی- مرد کلاه‌دودی مرد عجیب و غریبی بود. او سال‌ها یک خواب درست و حسابی نکرده بود و حتی نخوابیده بود. او شب و روز کار می‌کرد. سال‌ها بود نه می‌خندید، نه به سفر می‌رفت و نه در دریا شنا می‌کرد.

او حتی ماهی‌های شکلاتی کارخانه‌ی خودش را هم نخورده بود. یک روز مرد کلاه‌دودی همان‌طور که روی صندلی دفتر کارش نشسته بود، چشم‌هایش را بست و سعی کرد خوابش ببرد. توی خواب و بیداری است که کسی به در می‌زند. چه کسی پشت در بود؟

بازرس شکلات ماهی بزرگ برای بازدید کارخانه آمده بود. بازرس از وضعیت کارخانه شکایت می‌کند. مرد کلاه‌دودی برای جلب رضایت بازرس سوار بر چرخ پایه‌بلند سیرک‌بازی‌اش می‌شود و همراه او مورچه‌خوار حواس‌پرت، گراز کم‌خواب و همسرش به بازی و مسابقه می‌پردازند.

شب که سر می‌رسد، دیگر همه از نفس افتاده بودند. ماهی شکلاتی هم مأموریتش تمام شده است. چند روزی مرد کلاه‌دودی به کمک شورای شهر برای بچه‌ها سیرک بزرگی برپا می‌کند. خود او نیز به همراه مورچه‌خوار و گراز و همسرش در سیرک بازی می‌کند.

مرد کلاه‌دودی درس خوبی به همه‌ی ما می‌‌دهد. نباید با غرق شدن در کار، آرزوها، شادی‌ها و لذت‌های زندگی را فراموش کرد. بازی، شادی، لذت بردن از زیبایی‌ها و عشق به طبیعت جزو زندگی است. این اثر حتی برای والدین هم مناسب است.

 

آرزوهای گمشده‌ی مرد کلاه دودی

نویسندگان:
جمال‌الدین اکرمی، عاطفه شفیعی راد

ناشر:
به‌نشر (کتاب‌های پروانه)، ۱۳۹۸

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.